dinsdag 11 oktober 2011

Stromen van levend water...

Het  Geest vervulde leven, waarin de nieuwe mens die op Christus lijkt gestalte gaat krijgen, is een proces die je steeds dichter bij God brengt. De oude mens wil zich in de wereld altijd doen gelden, grote ego's, liefdeloosheid, haat, onvrijheid, narcisme, opgeblazenheid, meer liefde voor genot dan voor God. Dit leven voert naar de dood. De oude mens, het vlees kan God niet behagen. Het vlees staat tegenover de Geest die ons voert naar waterbronnen van het leven. De nieuwe mens, die steeds meer op Christus gaat lijken, is liefdevol, goed, nederig, zachtmoedig, trouw,  vol zelfbeheersing. De nieuwe Christus mens haat de zonde, en stelt zijn doelen alleen af op God.  Kijk maar naar Jezus,  in de gezegende gestalte van God. De Heilige Geest, de Trooster, de Helper, maakt dat je dat allemaal kan in Zijn kracht. Zonder Hem geestloos leven, met Hem o wonder, genezing, bevrijding, vernieuwing, verandering, vrede en vreugde ondanks de omstandigheden.
God wil ons door Zijn Geest vernieuwen en veranderen en vol van vreugde maken. De woorden uit de Schrift zijn dan stromen van levend water geworden die uit uw binnenste vloeien. Na mijn hernieuwde toewijding aan God, na mijn doop in 2010, is het proces van vernieuwing in mijn leven volop aan de gang. De Heer is zeer nabij, Zijn Geest leidt mij in alle waarheid en ik vertrouw op Hem. Wat een vreugdevol leven, echt leven. Naar de kerk van de Nazarener in Vlaardingen heeft de Heer mij zelf geleid. Zijn Geest getuigt  dat in mij. In het proces van mijn doop, kerklid worden, naar een huiskerk gaan van de gemeente, taken gaan doen in de kerk, enz. doe ik met volle overtuiging en ik weet de Heer zeer nabij. Getuigenis geven van de hoop die in mij is dat Jezus de Heer is en ons zal brengen tot de Vader door Jezus de Zoon, dat geloof en vertrouwen is de grootste schat, de parel van grote waarde in mijn leven. Blijf niet rond tobben in uw oude leven maar word vernieuwd door de kracht van Gods Geest. Vraag er om aan de Heer en Hij zal u horen, Hij houdt van u zonder voorwaarden, Hij heeft u lief. (Joh.3:16) God is goed, God is liefde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten